Motorlar ve Aktarma Organları

Esneklik ve düşük tüketim

Tector Common Rail turbo şarjlı motorlar ve waste-gate sayesinde Eurocargo kendi kategorisindeki en düşük yakıt tüketimi ile övünmektedir.

Bütün Tector motorları Euro5 çevre dostu özelliklerine sahiptir.

Iveco tarafından bütün orta sınıf ve yüksek kapasiteli araçlar sınıfına entegre edilmiş olan SCR (AdBlue katkısının kullanımı ile selektif katalitik redüksiyon ,Selective Catalytic Reduction) teknolojisi daha düşük işletme masraflarının oluşmasına katkı sağlamaktadır (%5 daha az yakıt tüketimi ).

Tector motor sınıfı düşük bir ağırlığa sahiptir, daha az düzenli bakım gerektirir ve daha fazla güvenirlilik garanti etmektedir. Gerçektende EGR'den farklı olarak SCR teknolojisi egzoz gazının yanma odasına geri gönderilmesi işlemini kapsamaz. Tector motorlarının performansı, aşağıdaki mükemmel özellikleri sayesinde sınıfının en üst sırasında bulunmaktadır:

- En iyi tork değerleri;

- Daha fazla esneklik - düşük devirlerde maksimum tork (1,200 dev/dak'da maksimum tork) ve geniş devir alanları boyunca süreklilik. Bu durum eşit bir çalışma, daha az vites değişimi ve daha fazla verimliliği garanti etmektedir;

- Düşük işletme masrafları, motor yağı için yağ değişimleri arasında 20,000 km'ye kadar aralıklar, şanzıman yağı için 80,000 km'lik aralıklar;

- Kentsel çevrelerde çalışan araçlar için uygun olacak şekilde sessiz çalışma.

Yeni manuel, altı kademeli ZF şanzımanları, en zor koşullarda bile kolay etkinleştirmeyi sağlayan "servoshift" sistemleri ile donatılmıştır.

Şanzıman "itme tipi" debriyajlar ve elektronik şekilde etkinleştirilen ve opsiyonel olarak sunulan power take-off fonksiyonları ile (maksimum tork 1,000 Nm) kombine edilmiştir.

Eurocargo motorlarındaki egzoz manifoldunda bulunan bir kelebek valfına sahip egzoz freni standart donanımdır. Bu valf, motor dönüşlerini yavaşlatan ve frenleme gücünü artıran egzoz gazı geri basıncını oluşturur.

Kelebek valfine sahip egzoz freninin kullanılması servis freninin kullanılmasını azaltır ve bu şekilde fren aşınmasını en aza indirger.

Çalışma modu sürücü tarafından seçilebilir (ayak pedalının kullanılması veya gaz pedalının kaldırılması şeklinde)

Sürekli dört tekerden tahrik fonksiyonu, torku hem direksiyona hem de dingillere dağıtacak şekilde tasarlanmış olan merkezi diferansiyel tarafından greçekleştirilir. Sürücü ayrıca aracın çalışma koşullarına bağlı olarak (düz yol/ arazi) hızlı veya yavaş tahvil oranı arasında bir seçim yapabilir. Bütün diferansiyeller (ön, merkezi ve arka), özellikle zor ve kaygan durumlarda traksiyonun sağlanması amacı ile standart manuel etkinleştirmeli diferansiyel kilitler ile donatılmıştır. Eurocargo 4x4 çift redüksiyonlu yönlendirme aksı ile donatılmıştır ve ikiz veya tekli teker konfigürasyonlarında mevcuttur.