Yüksek Güvenlik

Yol dışı çalışmalar için son teknoloji kontrol sistemleri

Yeni Trakker ileri düzey kontrol sistemleri sunar, örneğin:

  • ABS,
  • EBL
  • ve opsiyonel olarak, ASR.

Off-road modunda, ABS'yi devreden çıkararak tekerleklerin kilitlenmesini (maksimum 15km/h'lik bir maksimum hıza kadar) sağlayabilirsiniz - bu, kaygan zeminli dik yokuşları aşmak için oldukça kullanışlı bir yöntemdir. 15km/h'lik hız aşılır aşılmaz, ABS otomatik olarak yeniden devreye girer.

ABS

ABS (Kilitlenme Önleyici Fren Sistemi), yolun ne koşulda olduğu fark etmeksizin, frenleme esnasında tekerleklerin kilitlenmesini önler.

Tekerleklere takılan ABS sensörleri, her bir tekerleğin frenleme esnasındaki davranış ve tepkileri hakkında kesin bilgi verir. Böylece, ABS teker veya tekerler kilitlenmeden hemen önce frenleme gücünü düşürür. Yolun durumu daha keskin bir frenleme için elverişli ise ABS, frenleme gücünü yeniden, kavrama sınırına kadar artırır.

EBL

Yeni Trakker, frenleme gücünün yüke göre optimize edilebilmesi için EBL (Elektronik Fren Gücü Sınırlaması) ile donatılmıştır.

ABS sensörlerinden gönderilen sinyaller her bir tekerleğin frenleme esnasındaki davranış ve tepkileri ile ilgili gereken tüm bilgileri verir.

Böylece, ön ve arka dingil arasındaki gerçek yük dağılımının hesaplanması ve mevcut koşullara göre her bir dingildeki frenleme basıncının gerçek zamanda kalibre edilmesi sağlanır.

ASR

ASR (Patinaj Önleme) sistemi tahrik tekerlerinin kaymasını önlemek ve hızlanma esnasında çekişi artırmak için ABS ile aynı tip sinyaller kullanır.

ASR'nin elektronik kontrol ünitesi:

  • aracın stabilitesini optimize eder,
  • tahrik tekerlerinin baskı altında kaymasını önler,
  • ve lastik aşınmasını azaltır.

ASR ile, tahrik tekerleri dik meyiller ve kaygan yüzeyler gibi en zorlu koşullarda dahi mümkün olan en iyi çekişe sahip olur.